Перевага бетонних автостоянок асфальтовим
Розгляньмо чому ж бетонні автостоянки краще асфальтових. Підрядникам необхідно розуміти переваги бетонних автостоянок, щоб обґрунтувати це їх клієнтам.
Первісна вартість установки асфальту все ще нижче, ніж вартість бетону. Підрядники підкреслюють нижчі витрати на цикл роботи бетону, засновані на його більш тривалому терміні служби й менших потребах в технічному обслуговуванні – тому перемагає бетон.
Причини, за якими краще будувати бетонні паркування:
- Різниця асфальту від бетону в тому, що в якості сполучного матеріалу для асфальту використовується рідкий асфальт, а для бетону – портландцемент.
- Витрати на обслуговування бетону майже нульові – тільки герметизація стиків і щорічне очищення. Асфальтові стоянки потрібно покривати рідким асфальтом кожні кілька років, що призводить до простоїв стоянки і мінусів для бізнесу.
- Бетонна поверхня світліше, що відповідно зменшує витрати на освітлення і знижує витрати на електроенергію.
- Світлий колір бетону сприяє більш низькій температурі влітку, зменшуючи тепловий ефект.
- Бетонні покриття можуть витримувати великі навантаження без утворення колій і вибоїн.
- Бетонні паркінги можна розфарбувати і текстурувати у будь-якому стилі.
- Якщо порівнювати сукупну вартість початкової установки і 20-річних витрат на технічне обслуговування, бетон значно дешевше. Утримання асфальтової ділянки може становити до 80% від первісної вартості будівництва.
Дизайн.
Порівнюючи паркування з іншими бетонними об’єктами, очевидно, що вони піддаються більш високим навантаженням, ніж підлоги. Навантаження в основному статичні (або низька швидкість), тому рівність і плавність не так важливі, як для вулиць і шосе. На стоянці більш важливі хороша основа, правильна товщина, дренаж і зчеплення.
Ось кілька речей, які потрібно знати при проектуванні бетонних автостоянок:
- Важливо враховувати, що парковка – це щось більше, ніж просто тротуар. Паркувальні місця включають плити, стики, бордюри, ліхтарні стовпи і дренажні споруди – і все це повинно працювати разом.
- Паркувальні місця зазвичай розміщуються безпосередньо на ґрунті, що існує, а не на ущільненому земляному полотні. Важливо домогтися рівномірного ущільнення земляного полотна, щоб деякі ділянки не просіли і не потріскалися.
- Вода зазвичай стікає просто до краю тротуару або в жолоби. Іноді водостоки розташовуються в межах зони мощення. У будь – якому випадку тротуари повинні мати ухил не менше 1%, 6% – це максимальний ухил в місцях стоянки автомобілів. Ухил в’їздів на паркування не повинен перевищувати 8%.
- Стикування бетонної стоянки нічим не відрізняється від укладання будь-якої плити на грунті. Стоянки повинні бути ізольовані від будь-яких будівель, водостоків або фундаментів шляхом установки ізоляційних швів. Усадочні шви повинні бути безперервними (не зміщеними в шаховому порядку) у квадратних панелях з певними інтервалами.
Першочерговим завданням при виборі матеріалів повинна бути їх довговічність. Довговічність дорожнього покриття залежить від хорошого поверхневого шару, морозостійкості й загальної міцності. Реальна проблема міцності- це міцність на вигин, а не на стиск, оскільки дорожнє покриття повинно протистояти вигину і розтріскування більше, ніж роздавлювання. Пам’ятайте, що міцність на вигин зазвичай становить близько 15% від міцності на стиск, а загальна міцність покриття на вигин безпосередньо залежить від його товщини.
Отже, щоб отримати міцний бетон для парковок, потрібно пам’ятати наступне:
- Технологія аерації бетону використовується для поліпшення його стійкості у зимовий період та має вирішальне значення для підтримки поверхні в хорошій формі. Цикли заморожування-відтавання, особливо з солями для боротьби з обмерзанням, призведуть до розтріскування поверхні безповітряного бетону протягом року;
- Як і у випадку з будь-якою плитою, ви отримаєте меншу усадку (і, отже, меншу кількість тріщин) з заповнювачем більшого розміру, однак зробіть це менше 1/3 товщини плити. Добре підібрані суміші більш зручні в обробці і менше дають усадку і, отже, менше розтріскуються і скручуються.